READING

Jak wykorzystać mleko sojowe w kuchni?

Jak wykorzystać mleko sojowe w kuchni?

mleko sojowe

Popularność diety roślinnej już chyba nikogo w dzisiejszych czasach nie dziwi. Roślinne zamienniki różnych produktów na stałe zagościły w lodówkach wielu z nas. Jeśli jesteście na diecie roślinnej lub staracie się ograniczać produkty odzwierzęce, zapewne istotną zmianą będzie wprowadzenie do jadłospisu mleka roślinnego. Zobaczcie je jak wykorzystać w codziennych przepisach.

Mleko sojowe jako baza do owsianki

W zdrowej diecie niezwykle istotne jest to, jak zaczniemy dzień. Pożywne, pełne wartości odżywczych śniadanie to podstawa. Wielu z nas jako pierwszy posiłek dnia wybiera owsiankę czy jaglankę. Jest to bardzo dobre wyjście również dla tych, którzy rano nie mają zbyt wiele czasu. Jeśli do tej pory gotowaliście płatki owsiane na wodzie lub krowim mleku, warto spróbować roślinnych zamienników. W wielu sklepach możemy znaleźć mleko sojowe w różnych smakach, np. waniliowym czy czekoladowym. Owsianka na takim napoju będzie smakować pysznie. A jeśli chcecie dowiedzieć się, czy mleko sojowe jest zdrowe, zajrzyjcie do jednego z poprzednich wpisów.

Koktajl owocowy na mleku sojowym

Lato to idealny czas na wykorzystanie sezonowych owoców. Świetną alternatywą dla owoców w kawałkach jest zrobienie orzeźwiającego koktajlu. Istotna jest tutaj baza. Jako podstawę takiego napoju możecie wybrać wodę, sok lub właśnie mleko sojowe. Może być klasyczne lub smakowe. Wykonanie jest bardzo proste. Blendujemy razem ulubione owoce, mleko sojowe, dowolne przyprawy np. cynamon, mięta. Dosładzamy w razie potrzeby. Taki koktajl to pyszny sposób na przekąskę między posiłkami.

Przepis na naleśniki z mleka sojowego

W tradycyjnych potrawach również możemy zastąpić mleko krowie za pomocą mleka roślinnego. Naleśniki to jedno z częściej wybieranych śniadaniowych dań, więc postanowiliśmy wprowadzić mleko sojowe również do tego przepisu. Aby wykonać ciasto na naleśniki dla dwóch osób, potrzebujemy:

  • 125 g mąki
  • 0,25 l mleka sojowego (może być klasyczne lub smakowe)
  • 1 jajko
  • tłuszcz do smażenia
  • dodatki (np. owoce, dżem)

W dużej misce mieszamy ze sobą mąkę, mleko sojowe, żółtko z jajka. Mieszamy ręcznie lub miksujemy aż powstanie jednolita masa. W osobnej misce ubijamy białko na sztywną masę i dodajemy do reszty składników. Naleśniki smażymy na patelni na niewielkiej ilości tłuszczu. Gotowe naleśniki podajemy z dowolnymi dodatkami.

Przepis na pudding chia z mlekiem sojowym

Pudding chia stał się w ostatnim czasie bardzo popularny, zarówno jako deser jak i jako propozycja na śniadanie. Nasiona chia, które są tu głównym składnikiem, zawierają dużo potrzebnych nam substancji odżywczych. Zawierają dużą ilość białka, kwasów omega-3 oraz przeciwutleniaczy. Jest nie tylko zdrowy, ale również bardzo prosty w przygotowaniu. Aby zrobić pudding chia, potrzebujecie:

  • kilka łyżek nasion chia (2-4 w zależności od tego, jak gęsty pudding preferujecie)
  • pół szklanki mleka sojowego
  • dowolne słodzidło (cukier, miód lub słodzik)
  • owoce (np. maliny, borówki, banan, mango, brzoskwinie)
  • opcjonalnie dodatki typu: orzechy, wiórki kokosowe

W słoiku lub innym naczyniu umieszczamy nasiona chia, mleko sojowe i słodzidło. Mieszamy energicznie tak, by wszystko się ze sobą połączyło. Całość odstawiamy do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc. Podajemy wraz z ulubionymi owocami i orzechami.


Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.