Czytasz

Jak nabrać sił? 6 sposobów na walkę z wyczerpaniem

Jak nabrać sił? 6 sposobów na walkę z wyczerpaniem

Brak Ci sił, jesteś wciąż zmęczona, a znużenie nie przechodzi? Mogą to być sygnały, że Twój organizm jest wyczerpany. Na szczęście są sposoby, by poradzić sobie z tym stanem. Przeczytaj, co zrobić, by skutecznie przegnać zmęczenie.

1. Wysypiaj się

Sen najlepiej zregeneruje Twój organizm, natomiast jego brak może prowadzić do wyczerpania organizmu. Uważaj jednak na bezsenność – jest ona dolegliwością, z którą nie nie każdy potrafi sobie sam poradzić. Dobrze przespana noc (ale nie nadmiernie długi sen) potrafią postawić szybko na nogi. Przed pójściem spać możesz wspomagająco wypić herbatkę z melisy lub szklankę mleka z miodem. Jeśli dodasz do tego przekąskę w postaci kilku biszkoptów – to mieszanka, która pozytywnie wpłynie na poziom serotoniny i ułatwi zaśnięcie.

2. Nie przemęczaj się

Zmęczenie może być spowodowane nadmiarem obowiązków. Jeśli łączysz prace zawodową z opieką nad dziećmi, prowadzeniem domu i podnoszeniem kwalifikacji, zwolnij tempo, ponieważ w pewnym momencie Twój organizm nie będzie w stanie udźwignąć takiej ilości zajęć. Z pozoru może zabrzmieć to paradoksalnie, ale znużenie może być także wywołane nudą czyli po prostu zbyt małą ilością zajęć. Staraj się poukładać tak obowiązki, by zachować równowagę między czasem poświęcanym osobistym zajęciom, a pracy zawodowej.

Dziewczyna z niebieska opaską na oczach nad morzem

3. Ruszaj się

Brak ruchu również może powodować zmęczenie i znużenie. Niedotlenienie organizmu może prowadzić do bezsenności i być przyczyną kłopotów z koncentracją. Dzięki wysiłkowi fizycznemu oderwiesz się od codziennych problemów, a przy tym zrobisz coś pozytywnego dla zdrowia. Wybierz się na popołudniowy spacer lub po prostu ćwicz sama w domu – kilka przysiadów czy wymachów rękami poprawi krążenie i dotleni mózg.

4. Wzbogać dietę

Duży wpływ na odczuwanie zmęczenia ma zła dieta. Spróbuj doładować organizm odpowiednim jedzeniem. Staraj się także nie pomijać posiłków i nie odchudzać się wo kresie wyczerpania. Energetyzująca dieta zawiera wiele węglowodanów. Są one zamieniane w glukozę, którą krew transportuje do wszystkich tkanek ciała. Porządna dawka węglowodanów dostarczana przy każdym posiłku doda Ci sił i chęci do działania. Jedz zatem dużo makaronu, kaszy, ryżu.

Jabłko, gruszka, pomarańcza na talerzu

5. Jedz energetyzujące zioła

Oprócz diety bogatej w węglowodany, bardzo ważne jest, abyś wzmocniła organizm spożywając energetyzujące zioła. Żeń-szeń ma właściwości witalizujące i usprawniające trawienie, natomiast preparaty zawierające miłorząb japoński wzmacniają krążenie i poprawiają funkcjonowanie mózgu. Picie wszelkich rozgrzewających naparów zawierających imbir, goździki, kardamon likwiduje objawy osłabienia i działa pokrzepiająco.

6. Skorzystaj z aromaterapii i masażu

Używając energetyzujących olejków jak na przykład olejek z geranium, pomarańczowy czy cynamonowy, odprężysz się, a Twój umysł podąży w kierunku przyjemnych myśli. Najsilniej podziała olejek rozpylony w kominku podgrzewanym świecą. Jeśli masz w domu osobę, która może wykonać Ci odprężający masaż, poproś ją, by go wykonała. Do masażu możesz także użyć olejków aromaterapeutycznych. Możesz masaż wykonać także sama- rozmasowując wszystkie palce dłoni, szybko poczujesz, że wraca Ci energia i chęć do życia. Pamiętaj, zaczynaj zawsze od koniuszków, kończąc na całej dłoni. Tak samo postępuj w przypadku palców u stóp.

Są sposoby na to, by poradzić sobie z okresowym wyczerpaniem organizmu, jeśli jednak Twój stan stale się utrzymuje lub pogarsza, udaj się do lekarza po poradę.


  1. Calzedonia

    30 listopada

    To bardzo ważne, aby być wypoczęty i w pełnym sił. Dlatego dobrze zastosować do powyższych wskazówek.

  2. paris

    15 września

    Zdecydowanie przydałoby się przezwyciężenie wyczerpania, bo choć staram się odpoczywac, kiepsko mi to wychodzi niestety.

  3. kardamona

    2 października

    Porządny wypoczynek powinien dać radę, ale na to chyba mało kto może sobie pozwolić przy naszym trybie życie.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *