Czytasz

Gdzie i jak publikować artykuły B2B, dla biznesu?

Gdzie i jak publikować artykuły B2B, dla biznesu?

Nikogo nie powinien dziwić fakt, że branża B2B dynamicznie się rozwija. Aby jednak pozyskiwać nowe kontakty oraz utrzymywać zainteresowanie naszą działalnością, należy nieprzerwanie szukać innowacyjnych sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów/partnerów, z którymi można podjąć współpracę. Odpowiedzią na to mogą być artykuły B2B.

Na czym polega marketing B2B

B2B to skrót od angielskiego Business to Business i oznacza sieć relacji pomiędzy firmami w „klasycznym” e-biznesie. W tym kontekście najczęściej mówi się o raportach branżowych, badaniach konsumenckich, ale także o wyszukiwaniu i przygotowywaniu ofert, przeprowadzaniu transakcji etc. W marketingu B2B chodzi przede wszystkim o pozyskanie leadów, czyli danych kontaktowych do osób z innych firm, odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji o zakupie danego produktu/usługi.

Content marketing w B2B

Jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi w marketingu B2B jest content marketing. Trzeba „tylko” wiedzieć co i gdzie publikować.

Odpowiedź na pytanie „gdzie” jest o wiele prostsza: oczywiście w Internecie, ale także w lokalnych czasopismach dla biznesmenów. Magazyn Silesia Smile jest dobrym przykładem, ponieważ chodzi o pozyskanie kontaktów do osób zainteresowanych naszym biznesem w najbliższej okolicy. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wielu przedsiębiorców prenumeruje tego typu magazyny, ponieważ chcą wiedzieć co się dzieje na lokalnym rynku – pamiętajmy, że osoba „po drugiej stronie” również szuka kontaktu – być może z nami.

O wiele trudniejszą kwestią jest to, co i jak publikować. Content marketing, o ile jest tworzony w sposób ciekawy i udostępniany w miejscach, gdzie ma szansę trafić do największej liczby określonych odbiorców, może być naprawdę silną bronią. Obecnie najchętniej widziane są treści poradnikowe, z których czytelnik jest w stanie wynieść potrzebną dla siebie wiedzę. Cenione są również wypowiedzi tworzone przez ekspertów, webinaria, ale także infografiki, konkursy, quizy. Tylko tutaj należy pamiętać, że treść powinna być skorelowana z miejscem jej publikacji. Jeśli tworzymy zabawny quiz, dodatkowo okraszony nagrodami, umieśćmy go w social mediach.

Fachowy sprzęt komputerowy

Eksperckie artykuły czy porównania produktów prędzej znajdą aktywnych odbiorców, gdy pojawią się w branżowych czasopismach (niewielu Internautów potrafi skupić się na dłuższym artykule zamieszczonym w sieci). Natomiast naturalną specyfiką webinarów jest to, że zamieszczane są w Internecie. Niech pojawią się na naszej stronie internetowej, na YouTube, warto też wysłać newsletter do osób ze swojej listy mailingowej z informacją o możliwości obejrzenia video. Każdy kanał dystrybucji będzie tu na wagę złota.

B2B a social media

Social media kiedyś były niedoceniane w obszarze B2B, ponieważ nie uznawano ich za odpowiednie miejsce do rozpowszechniania biznesowych treści. Jednak jakiś czas temu zaczęło się do dynamicznie zmieniać i obecnie każde przedsiębiorstwo musi posiadać swój profil na portalu Facebook lub Twitter. Tak naprawdę jest to doskonały sposób na publikację krótkich, ale interesujących treści. Niech to będą ciekawostki z życia firmy ukazujące kreatywność jej pracowników, zabawny gif prezentujący produkt, portale społecznościowe są również doskonałym miejscem do pochwalenia się swoimi osiągnięciami.

Profesjonalny sprzęt elektrniczny

Dziś w social mediach trzeba być, aby podtrzymać zainteresowanie swoją firmą. Coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna korzystać też z Instagrama oraz Snapchata – w Internecie najbardziej liczy się treść wizualna, która efektywniej oddziałuje na odbiorcę. Nie można też zapomnieć o LinkedIn, który pozwala na pozyskiwanie biznesowych kontaktów

Treści w B2B powinny być publikowane dwutorowo: z jednej strony w social mediach o ogólnopolskim (a nawet ogólnoświatowym) zasięgu, na branżowych portalach etc., a z drugiej strony w lokalnych czasopismach dla przedsiębiorców. Działając w ten sposób, jesteśmy w stanie dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców, która potencjalnie może być zainteresowana naszym biznesem.