Coraz popularniejszą praktyką, wśród miłośników motoryzacji, jest sprowadzanie samochodów z zagranicy, zwłaszcza z tak egzotycznego dla nas kraju, jakim jest Japonia. Skąd taka popularność? Czy jest to opłacalne? Które marki samochodów są najczęściej sprowadzane z Japonii?
- Jak sprowadza się auta z Japonii?
- Jakie auta z Japonii sprowadza się najczęściej?
- Czy opłaca się sprawdzanie samochodów z Japonii?
- Na co uważać kupując samochód w Japonii?
Jak sprowadza się auta z Japonii?
Od lat widoczny jest wyraźny trend związany ze sprowadzaniem używanych samochodów z Japonii. Kraj Kwitnącej Wiśni prowadzi handel głównie poprzez aukcje internetowe, dzięki czemu można w łatwy sposób wyszukać wszystko w internecie. Rzecz jasna, tego typu zakupy obciążone są także pewnym ryzykiem, przez co nie zawsze ma się gwarancje, że dany pojazd jest rzeczywiście taki, jak w opisie.
Z tego też względu, aby mieć pewność, że znajdzie się to, czego się chce, wielu klientów korzysta z pomocy pośredników. Auta z Japonii sprowadza np. RichterMotors.com, wystarczy jedynie podać specyfikację pojazdu, którego się szuka. Firma taka zaczyna wówczas research wśród dostępnych aukcji, a dzięki swojej wiedzy i kontaktom, jest w stanie uniknąć oszustów. Warto przy tym pamiętać, że zarówno poszukiwania, jak i sprowadzenie auta z Japonii jest procesem czasochłonnym, dlatego trzeba uzbroić się w cierpliwość.
Jakie auta z Japonii sprowadza się najczęściej?
Japoński rynek samochodów używanych jest bardzo popularny wśród mieszkańców Europy, głównie z tego względu, że można znaleźć tam samochody trudne w dostępie. Dotyczy to zresztą zarówno pojazdów nowszych, typowych dla rynku wewnętrznego kraju, jak i klasyków, których produkcja zakończyła się wiele lat temu. W tym drugim przypadku najczęściej są to marki typowo europejskie, jak BMW, Mercedes, Bentley, Porsche czy Lamborghini, a także amerykańskie jak Ford.
Czy opłaca się sprawdzanie samochodów z Japonii?
Największą przewagą japońskiego rynku samochodów używanych nad rynkiem europejskim jest przede wszystkim dostęp do mniej specyficznych modeli pojazdów, które „u nas” są zdecydowanie rzadziej spotykane, a także często są o wiele droższe oraz bardziej zniszczone.
Japończycy lubowali się w zakupie europejskich pojazdów, przy czym zostawiali je w oryginalnym stanie, czyli z kierownicami po lewej stronie, choć w kraju tym panuje ruch lewostronny. Z tego też względu rzadziej były wykorzystywane, więc ich eksploatacja i przebieg są mniejsze i nie posiadają rdzy.
Dodatkowo rynek japoński to także prawdziwa gratka dla miłośników klasyków i youngtimerów, ponieważ o wiele łatwiej można tam znaleźć samochody z lat 80. i 90. i to w bardzo dobrym stanie technicznym.
Czy jest to jednak opłacalne? Zależy jak na to spojrzeć. Takie samochody w lepszym stanie i często tańsze niż na rodzimym rynku, ale ich sprowadzenie jest kosztowne, a do tego czasochłonne.
Na co uważać kupując samochód w Japonii?
Choć europejskie samochody z Japonii zachowują oryginalny układ kierowniczy, dzięki czemu z powodzeniem i bez problemów mogą poruszać się po naszych drogach, obywatele tego kraju mają jednak dość kłopotliwe upodobanie do tuningu. Kupując samochody, poddają je dodatkowym modyfikacjom, co nie zawsze może podobać się mieszkańcom Europy. Są typowymi miłośnikami gadżetów, co za tym idzie wnętrze samochodu może być naszpikowane niekoniecznie oryginalnym wyposażeniem. Sprowadzając więc takie auto, konieczne jest często przywracanie mu stanu fabrycznego, co dodatkowo kosztuje.
brak komentarzy